Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη.
Υποθεματική ενότητα: Ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος: “Το Δεντρόσπιτο με τα Ζωάκια των Δικαιωμάτων
Το δεντρόσπιτο με τα ζωάκια των δικαιωμάτων
Εργαστήριο 1 – Το δικαίωμα στο όνομα
Για αρχή γνωρίσαμε τον Ετσιμελεν… που μας μίλησε για το δικαίωμα των παιδιών να έχουν ένα όνομα, μια ταυτότητα.

Φτιάξαμε το ληξιαρχείο της τάξης μας όπου όλα τα παιδιά έγραψαν το όνομά τους.

Τα παιδιά ζωγράφισαν τα πορτρέτα τους και έγραψαν το όνομά τους με μαρκαδόρους.

Στο τέλος της συζήτησης γράψαμε στην καρτέλα του Ετσιμελέν την απόφαση που πήραμε όλοι μαζί και την κρεμάσαμε στον τοίχο της τάξης μας για να την θυμόμαστε.

Εργαστήριο 2 – Το δικαίωμα στο σπίτι, στα ρούχα και την τροφή.
Το επόμενο ζωάκι είναι το Σιγουράκι… που μας εξήγησε το δικαίωμα των παιδιών να έχουν ένα σπίτι, φαγητό και νερό για να μεγαλώσουν σωστά!
Χωριστήκαμε σε ομάδες και σκεφτήκαμε τι είναι απαραίτητο για τα παιδιά για να μεγαλώνουν σωστά…

και αποτύπωσαν τις ιδέες τους στις ζωγραφιές τους!

Στο τέλος της συζήτησης γράψαμε στην καρτέλα του Σιγουράκι την απόφαση που πήραμε όλοι μαζί και την κρεμάσαμε στον τοίχο της τάξης μας για να την θυμόμαστε.

Εργαστήριο 3 — Το δικαίωμα στη φροντίδα και την αγάπη
Επόμενο ζωάκι το Αγαπάκι το καγκουρό!
Το Αγαπάκι τους μίλησε για το δικαίωμα των παιδιών να έχουν φροντίδα και αγάπη από τους γονείς τους. Μιλήσανε για ωραίες δραστηριότητες που κάνουν με τους γονείς τους, το χρόνο που περνάνε μαζί τους και στις ζωγραφιές τους αποτύπωσαν στιγμές αγαπημένες με την οικογένεια τους!

Εργαστήριο 4 – Το δικαίωμα των παιδιών στο παιχνίδι,την ξεκούραση και την ψυχαγωγία.
Το ζωάκι που τους το έδειξε είναι το Τριλαριλαρό.

Εργαστήριο 5-Τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία
Γνωρίζουμε στην ομάδα το Μπορούλι, μια καμηλοπάρδαλη με δυσκολίες και ικανότητες. Κινείται με αναπηρικό καροτσάκι και δεν βλέπει, όμως ξέρει να παίζει πιάνο και να τραγουδά. Συμμετέχει στη μεγάλη γιορτή του σχολείου. Συζητάμε με τα παιδιά τί σημαίνει η λέξη αναπηρία.
Διαβάζουμε στη μεγάλη ομάδα την ιστορία της Αργυρώς (κινείται σε αναπηρικό αμαξίδιο), συζητάμε και παίζουμε αισθητηριακά παιχνίδια.

Στον τοίχο της τάξης μας βάζουμε όλα τα ζωάκια για τα οποία μιλήσαμε.

‘Επειτα το κάθε παιδί γράφει το όνομα του και δίπλα το ζωάκι που προτιμάει.


Στο τέλος φτιάχνουμε το Δεντρόσπιτο και το παρουσιάζουμε στα παιδιά. Στα παραθυράκια έχουμε κολλήσει τις μικρογραφίες των ζώων που εκπροσωπούν κάθε δικαίωμα και καθώς παρουσιάζουμε το κάθε δικαίωμα συνοπτικά, τα παιδιά ανοίγουν το αντίστοιχο παραθυράκι και αναζητούν τη μεγάλη εικόνα που έχουμε απλώσει γύρω από το Δεντρόσπιτο.


