ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2ος Θεματικός κύκλος : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τίτλος: “Φύλαξε το μην το πετάς, ανακύκλωσε με μας!”

Πρώτο εργαστήριο: Ανίχνευση πρότερων γνώσεων

Ανιχνεύτηκαν οι πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με το θέμα και καταγράφηκαν. Με τη βοήθεια υποστηρικτικού υλικού αλλά και σχετικ΄΄ων με το θέμα βίντεο, μιλήσαμε για τις βασικές έννοιες της ανακύκλωσης.

 

Δεύτερο εργαστήριο:”Kαι τι κάνουμε με τα σκουπίδια;”

Αξιοποιούνε τα παιδιά ρολά από χαρτί, καπάκια, χαρτί ,καλαμάκια , πλαστικά ποτήρια και άλλα ανακυκ΄λώσιμα υλικά και φτιάχνουν με τους γονείς τους πολύ όμορφες κατασκευές….

 

 

 

 

 

Tρίτο εργαστήριο: Aς δούμε τι συμβαίνει γύρω μας

Με αφορμή εκπαιδευτικά βίντεο με ήρωες τον Πέρι το Περιβάλλον, την Άννα την Ανακύκλωση και τον Peri Poll(ution), εμπνευστήκαμε και αποτυπώσαμε στο χαρτί όσα συμβαίνουν γύρω μας και πώς είναι η Γη μας με την κακή διαχείριση των σκουπιδιών.

Ζωγραφίσαμε τον Peri Poll και την πόλη του ,που είναι γεμάτη με σκουπίδια…

Ζωγραφίσαμε το όνειρο του  Peri Poll και την πολύχρωμη πόλη του χωρίς σκουπίδια…

Τέταρτο εργαστήριο: Διαχείριση απορριμμάτων για το δεκατιανό μας

Χωρισμός σε επιμέρους κατηγορίες ανακύκλωσης

Συμπλήρωση σχετικού φύλλου εργασίας

Πέμπτο εργαστήριο: Διαχείριση απορριμμάτων στο σχολείο μας και στο σπίτι μας!

Πως θα μπορούσαμε να μειώσουμε τα απορρίμματα;

Τα παιδιά προτείνουν λύσεις για τη διαχείριση των απορριμμάτων….

Οι ιδέες των παιδιών:

–        Χρησιμοποιούμε παγούρι για να πιούμε νερό στο σχολείο και όχι πλαστικό μπουκάλι μιας χρήσης και στο σπίτι χρησιμοποιούμε γυάλινο ποτήρι ή πλαστικό επαναχρησιμοποιούμενο

–        Βάζουμε το κολατσιό μας για το σχολείο σε πλαστικό τάπερ αντί για αλουμινόχαρτο ή πλαστικό σακουλάκι.

–         Μπορούμε στο νηπιαγωγείο και στο σπίτι μας να κάνουμε ανακύκλωση συσκευασιών, μπαταριών

–        Χαρίζουμε τα παιχνίδια μας που δεν τα θέλουμε πια, σε άλλα παιδιά ή στο νηπιαγωγείο

–        Δεν ξοδεύουμε πολλά χαρτιά για να ζωγραφίζουμε και χρησιμοποιούμε τα μικρότερα κομμάτια για άλλες κατασκευ

–        Πρέπει να τρώμε όλο το φαγητό μας, ή να το αφήνουμε για άλλη φορά. Να μην πετάμε φαγητά!!

–        Δεν πετάμε τα ρούχα μας όταν δεν τα χρειαζόμαστε πια, αλλά να τα χαρίζουμε στα μικρότερα αδέρφια μας ή σε άλλα παιδάκια

–        Να διορθώνουμε τα παπούτσια μας ή να τα χαρίζουμε σε άλλους και όχι να τα πετάμε

 

Έκτο εργαστήριο: Aς δούμε τι συμβαίνει στη γειτονιά μας

Μετά από έρευνα πεδίου, παρατηρήσαμε και καταγράψαμε  ότι στη γειτονιά μας υπάρχουν  μόνο πράσινοι και καφέ κάδοι Συντάξαμε και γράψαμε επιστολή για  τον δήμαρχο για να εκφράσουμε το αίτημά μας για κόκκινους, κίτρινους και μπλε κάδους στη γειτονιά του νηπιαγωγείου μας.

Έβδομο εργαστήριο: Aνακεφαλαίωση – Αναστοχασμός

Να χρησιμοποιούν πρότερες γνώσεις για τη λήψη γρήγορων αποφάσεων.

Σκυταλοδρομία ανακύκλωσης: Γρήγορα τη σωστή απόφαση για να μην χάσει η ομάδα!

– Τα παιδιά απαντούν σε ερωτήσεις και τους δίνεται αναμνηστικό “Βραβείο Ανακυκλωτή’’

Τις κατασκευές των παιδιών τις εκθέσαμε έξω από το σχολείο μας την ημέρα της εορτής για την επέτειο της  25ης Μαρτίου. Έτσι όλοι οι γονείς είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τις κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά όλων των παιδιών.